نرم افزار اتواسپرینک :
نرم افزار اتوسپرینک، نرم افزاری کامل، قدرتمند و مستقل و بدون نیاز به نرم افزار های دیگر (Stand Alone ) می باشد. این برنامه بر خلاف برنامه های دیگری که در زمینه سیستم های اطفاء حریق کار می کنند، نیازی به برنامه اتوکد ندارد. از ویژگی های مهم اتواسپرینک به موارد محاسبات هیدرولیکی پیشرفته، دقیق و البته یکپارچه، امکاناتStocklistingو همچنین تطابق کامل با نقشه های اتوکد می توان اشاره کرد.
اتوسپرینک قابلیت هایی در درون خود دارد که می تواند در طراحی و محاسبات سیستم های اسپرینکلر بسیار مفید باشد. به محض اتمام کشیدن شبکه لوله کشی سیستم اسپرینکلر، با کلیک بر روی یک دکمه گزارش کامل هیدرولیکی و نیز وضعیت اجزای به کار رفته در سیستم مشخص می گردد.
یکی از ویژگی های ممتاز نرم افزار اتواسپرینک ، انتخاب شدن توسط شرکت FM(Factory Mutual)پس از تست کردن تعداد زیادی از نرم افزار های طراحی و محاسبات می باشد.
روال این شرکت به این صورت می‌باشد که در ابتدا کارشناسانFMمحل موردنظر جهت بیمه را از نظر ارزیابی خطر بازدید و توصیه های لازم برای پیشگیری از بروز آن را در جهت کاهش خسارات مادی و معنوی ارائه می‌دهند. این شرکت بیمه‌گر بین‌المللی با فعالیت در بیش از ۱۰۰کشور جهان، در سال ۲۰۰۹ دارای ۷/۴ میلیون دلار ارزش حق بیمه و ۳/۶ میلیون دلار مازاد هزینه‌های بیمه‌گذار بوده است. این شرکت با همکاری شرکت‌ها و سازمان‌های استاندارد و با توجه به امکانات خود قادر است، محصولات تولیدشده در صنعت ایمنی را بطور کامل بیمه نماید. این بدین معنی است که اگر محصولی دچار مشکل فنی شده و یا از استاندارد معین خارج شده باشد که تحت تأیید بیمه FMباشد، این شرکت کلیه خسارات وارده را طبق نظر کارشناسی و مهندسی به مشتریان خود پرداخت خواهد نمود
داشتن این تاییدیه در محصولات ایمنی، اطمینان خاطری برای مشتری و مصرف‌کننده محصول است، به‌طوری که بسیاری از کارفرمایان، مشاوران و یا مصرف‌کنندگان خواستار دارا بودن این تأییدیه در تجهیزات ایمنی خود می‌باشند.

ویژگی های نرم افزار اتواسپرینک :
رسم نقشه های دقیق و قابل پرینت یا پلات
امکان Import و Export فایل های اتوکد
امکان طراحی و جانمایی اسپرینکلرها تنها با انتخاب نقاط پیرامونی اتاق
امکان انجام محاسبات هیدرولیکی و برآورد دبی و فشار مورد نیاز سیستم بصورت لحظه ای
امکان اضافه نمودن اتصالات مورد نیاز شبکه لوله کشی بصورت اتوماتیک
طراحی تمامی سیستم های اسپرینکلر با نقشه های دو بعدی و سه بعدی و به طور همزمان و خودکار
انجام محاسبات هیدرولیکی به طور همزمان با کشیدن نقشه
گزارش محاسبات هیدرولیکی طبق فرمت NFPAیا گزارش استاندارد اتو اسپرینک با تمام جزئیات