سیستم های متعارف جدید ساخت فایک (رافیکی) مبتنی بر اصول طراحی و تولید نوع آدرس پذیر می باشد٬بدین گونه که سری جدید با نام Twinflex Pro از پروتکل هوشمند٬ همانند سیستم های آدرس پذیر بهره می برد. برخلاف مدلهای مشابه سایر تولیدکنندگان ٬از مقاومت یا دیود در انتهای مدارهای خروجی دستگاه استفاده نمی شود. امکان نصب آژیر و چراغ های چشمک زن همزمان بر روی زون دتکتور و شستی با متراژ ۶۰۰ متر به ازای هر مدار و حداکثر ۳۲ قطعه از ویژگیهای سیستم اعلام حریق متعارف فایک می باشد.

motearef

امکان انتخاب حساسیت براساس پیش فرض های موجود در دتکتور که پایه محاسبه اولیه آن استاندارد BS می باشد، قابلیت انطباق با شرایط محیط را به وجود می آورد که با کمک میکروپروسسور داخلی و حافظه جانبی آن براساس الگوریتم شروع و پیشروی حریق، توانایی شناسایی و کشف حریق و قدرت تمایز آنرا از علائم کاذب موجود در محیط به دتکتور می دهد. کلیه دتکتورهای فایک(رافیکی) مجهز به سنسور دود و ترمیستور حرارتی هستند.

پانلها نیز دارای LCD با امکان نمایش تاریخ و زمان ، زون فعال شده، نوع حریق (دود یا حرارت)؛عملکرد شستی می باشند، پورت RS-485 و USB امکان برقراری ارتباط با شبکه بین پانلها یا انتقال اطلاعات به کامپیوتر را فراهم می نماید. حداکثر تعداد زون ها نیز ۸ می باشد.

c